A zatem patrzymy na siebie z oddali i kochamy się wzajemnie. Ja daję jej ciepło i życie, a ona daje mi rację bytu.”
Paulo Coelho, Alchemik
4 i 15 września w zielonogórskiej Palmiarni i hotelu Amadeus mogliśmy podziwiać konkursy i pokazy fryzjersko-kosmetyczne oraz gastronomiczne z udziałem adeptów ww. zawodów z Polski i Niemiec. Wszystko za sprawą projektu zrealizowanego przez Zespół Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego „Miłość i Ślub Trendlook 2011”
Tematem przewodnim była miłość...czyli zaręczyny i ślub. Romantyczna stylizacja zarówno
w zakresie fryzur, stroju jak i makijażu zrobiła na wszystkich ogromne wrażenie. Prawdziwym kunsztem, subtelnością i smakiem popisali się przyszli kucharze i kelnerzy. Dekoracja zaręczynowego stołu była wyjątkowa, pięknie skomponowana kolorystycznie i
nieprzesłodzona. Szczególnymi walorami smakowymi cechowały się również potrawy,
a powiedzenie „ przez żołądek do serca” swoje odzwierciedlenie znalazło na twarzach degustujących. Zmysłowość i indywidualną naturę kobiety podkreślił pokaz fryzur i sukien, ślubnych. Suma wszystkich tych elementów to niepowtarzalna, magiczna i pełna sentymentalizmu atmosfera, o jakiej marzy każda przyszła para młoda.
W „Palmiarni”, w godzinach od 09:00 do 13:00 uczniowie ZSiPKZ oraz uczniowie niemieccy w trzyosobowych drużynach przygotowywali fryzury i makijaże pod hasłem „ Zaręczyny”
i „Zaślubiny”, które były następnie prezentowane wszystkim uczestnikom z krótkim komentarzem i oceniane przez jury . Jury oceniło modny pomysł, fachową technikę oraz wykonanie. Od uczestników oczekiwano stylizacji i techniki na najwyższym poziomie, ponieważ w ten sposób kreują oni nadchodzące trendy mody i tworzą przy okazji Trendlook związany z miłością i ślubem.
W hotelu „ Amadeus”, w godzinach od 16.00 do 21.00, każdego dnia, uczniowie Zielonej Góry i Cottbus uczestniczyli w profesjonalnych pokazach fryzjerskich i kosmetycznych, którym towarzyszyły komentarze w obu językach oraz informacje o znaczeniu branży fryzjersko-kosmetycznej w regionie przygranicznym. Uczestnikami tej części otwartej byli uczniowie, przedsiębiorcy z Niemiec i Polski, zaproszeni goście i przedstawiciele mediów.
Zapoznanie z daną tematyką, prezentacja własnych umiejętności i zdobycie socjalnych kompetencji to tylko niektóre cele projektu. Nie bez znaczenia jest możliwość zawarcia nowych znajomości i integracja młodzieży polsko-niemieckiej.
Profesjonalizm i wyobraźnia adeptów fryzjerstwa, kosmetyki i gastronomii sprawiły, że chwile spędzone w tak iście romantycznej atmosferze możemy zaliczyć do tych niezapomnianych.