link do strony: twinspace.etwinning.net/196636/home
W roku szkolnym 2021/2022 nasza szkoła zrealizowała kolejny projekt eTwinning.
W projekcie wzięło udział 15 uczniów z klas II i III technikum.
Projekt „Unternehmen Deutsch”/”Przedsiębiorstwo Europa” miał na celu przedstawienie własnego regionu, produktów z niego pochodzących oraz poznanie innych europejskich wyrobów. Uczniowie współpracując w grupach międzynarodowych utworzyli reklamy, plakaty oraz wspólną książkę. Na koniec spotkali się online i wymienili doświadczeniem.
Narzędzia TIK uatrakcyjniły uczniom wspaniałą współpracę z kolegami z zagranicy, rozwinęły ich umiejętności posługiwania się nowoczesną technologią. Uczniowie mieli okazję wykorzystać swoje kreatywne myślenie oraz doskonalić umiejętności językowe.
Zrealizowaliśmy 10 zadań z 7 szkołami:
- Turcja Ayvalık Anadolu Lisesi
- Pendik, Turcja Kırımlı Fazilet Olcay Anadolu Lisesi
- İlkadım, Turcja Aziz Atik Fen Lisesi
- Castelfranco Veneto (TV), Włochy ITCG "A. Martini" di Castelfranco Veneto
- Opuzen, Chorwacja Srednja poljoprivredna i tehnička škola Opuzen
- Ružomberok, Słowacja Spojená škola Scota Viatora 8, Ružomberok
- Kranj, Słowenia GIMNAZIJA FRANCETA PREŠERNA
Praca w projekcie przyniosła nam po raz kolejny Krajową Odznakę Jakości:)
link do strony:
https://twinspace.etwinning.net/200403/home
link do ebooka:
„eTwinning to społeczność szkolna, gromadząca szkoły i przedszkola z całej Europy (i nie tylko) współpracująca za pomocą mediów elektronicznych. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami – współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki.
eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.
Program zgromadził już niemal 400 tysięcy nauczycieli ze 160 tysięcy szkół, którzy łącznie pracują przy ponad 50 tysiącach różnorodnych projektów rocznie.” https://etwinning.pl/czym-jest-etwinning/
Nasza szkoła zrealizowała w roku szkolnym 2020/2021 projekt międzynarodowy
Projekt „Werbung im Beruf”/„Reklama w zawodzie” miał na celu przedstawić uczniom funkcje reklamy, jej rolę w świecie mediów oraz na rynku pracy. Poprzez korzystanie z aplikacji internetowych uczniowie nabyli umiejętność tworzenia loga, plakatów reklamowych własnych firm, komiksów, ebooku. Swoje prace umieszczali na tablicach elektronicznych, gdzie mogli je komentować, wspólnie omawiać. Analiza reklam niemieckich, największych kampanii reklamowych, rozwiązanie quizu dotyczącego sloganów reklamowych oraz tworzenie własnych zagadek powiązanych z zawodem, pozwoliły uczniom nie tylko na zrozumienie ważności reklamy w świecie zawodów ale również na zauważenie jej funkcji manipulacyjnej.
Łącznie zrealizowaliśmy wspólnie 12 zadań, w tym mieliśmy możliwość spotkania online i rozmowy o naszych przyszłych zawodach.
Współpraca przyczyniła się do zwiększenia kompetencji językowych uczniów, poprawiła ich umiejętność posługiwania się nowoczesną technologią i wypracowała umiejętność współdziałania w grupie.